بدنسازی و تجهیزات ورزشی

بدنسازی بانوان بهترین راه کاهش وزن در منزل است

بدنسازی بانوان امروزه یکی از پرطرفدارترین ورزش‌هایی است که خانم‌ها هم مثل اکثر آقایان، آن را انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید که بدنسازی در ورزش‌های دیگر، بیشترین ورزشکارها را به خود اختصاص داده است.

در مورد بدنسازی بانوان سؤالات زیادی مثل این‌که آیا بدنسازی برای خانم‌ها بهتر است یا ورزش‌های دیگر؟ آیا با انجام تمرینات بدنسازی، بدن زنان حجیم و عضلانی می‌شود؟ وجود دارد که باعث شده هنوز هم خیلی از خانم‌ها با شنیدن بدنسازی فقط یاد بدن‌های عضلانی و مردانه بیفتند.

برای بانوان ایروبیک بهتر است یا بدنسازی؟

دیگر دوره این تصورات گذشته که ورزش بانوان را با تمرینات ایروبیک یکی بدانید و فکر کنید که بهتر است زنان اصلاً دست به وزنه نزنند. به جرئت می‌توان گفت که ورزش بدنسازی نسبت به تمرینات هوازی برای زنان فواید بیشتری خواهد داشت.

اگر شما هم مدت‌هاست که در کلاس‌های ایروبیک ثبت‌ِنام کرده‌اید و به نتیجه دلخواهتان نرسیدید، باید به شما بگوییم که بعد از ۱۰ تا ۱۱ هفته انجام تمرینات بدنسازی تقریباً ۳ درصد از چربی بدنتان کم می‌شود.

این یعنی به صورت تقریبی ۷ سانتی‌متر سایز دور کمرتان باریک‌تر خواهد شد که دقیقاً همان تغییر فوق‌العاده‌ای است که بسیاری از خانم‌ها به دنبال آن هستند. در ادامه این مطلب تمام راز و رمزهای بدنسازی بانوان را خواهیم گفت تا بدانید که بی‌علت از بدنسازی گریزان بوده‌اید.


راز و رمزهای بدنسازی بانوان
۱ کاهش درصد چربی بدن
برطبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ماساچوست آمریکا، اگر خانمی دو یا سه روز در هفته، به مدت دو ماه، تمرینات بدنسازی انجام دهد و وزنه بزند، حدود ۱٫۵ کیلوگرم عضله‌سازی، و حدود ۲ کیلوگرم چربی‌سوزی خواهد داشت.

راز این چربی‌سوزی و عضله‌سازیِ هم‌زمان، در این است که با افزایش میزان عضله در بدن، متابولیسم بالا رفته و دیگر در خواب هم کالری‌سوزی انجام می‌گیرد.

به‌طور کلی با هر نیم کیلو عضله‌ای که به بدن اضافه شود، حدود ۳۰ تا ۵۰ کالری به میزان کالری‌سوزیِ روزانه اضافه خواهد شد که این واقعاً فوق‌العاده است.
 
۲ افزیش قدرت، بدونِ مردانه‌شدنِ اندام

یکی از دلایلی که زنان از انجام تمرینات بدنسازی ترس دارند، حجیم و مردانه‌شدنِ بدنشان است، اما آیا این تصورات حقیقت دارد؟

جالب است بدانید که سطح هورمونی که باعث حجیم‌شدنِ عضلات می‌شود، در مردان ۱۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از زنان است.

به همین خاطر است که اندام مردان با وزنه‌زدن درشت و عضلانی می‌شود، اما با توجه به سطح پایین هورمون تستوسترون، مردانه‌شدنِ بدن در اثر تمرین با وزنه، بیشتر شبیه یک رو‌ٔیا یا داستانی تخیلی خواهد بود!

در نتیجه زنان با وزنه‌زدن خوش‌فرم و متناسب می‌شوند و همان‌طورکه می‌دانید این یک امتیاز زنانه است.
 
۳ کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان


حتماً شنیده‌اید که احتمال ابتلا به پوکی استخوان در زنان به علت بارداری و سبک زندگی‌شان تقریباً دو برابر مردان است. بنابراین باید بدانید که ورزش بدنسازی شما را از ابتلا به پوکی استخوان نجات خواهد داد.

برطبق مطالعات صورت گرفته تنها با ۶ ماه وزنه‌زدن تراکم مواد معدنیِ داخل استخوان‌های زنان، حدود ۱۳ درصد افزایش خواهد یافت. در نتیجه اگر می‌خواهید خیالتان از ابتلا به پوکی استخوان راحت باشد، کافی است به میزان کافی کلسیم مصرف نموده و وزنه بزنید؛ همه چیز به همین سادگی است.

۴ پیشرفت فوق‌العاده در رشته ورزشی
شاید شما هم علاقه به رشته ورزشیِ خاصی دارید، مثلاً دوست دارید بانویی فوتسالیست، اسکیت‌باز یا حتی گلف‌باز شوید. به همین دلیل بلافاصله این تصور در ذهنتان نقش می‌بندد که خب، پس چه لزومی دارد که به سراغ ورزش بدنسازی بروم؟ فقط ورزش مورد علاقه‌‌ام را دنبال می‌کنم و به موفقیت می‌رسم.

لازم است بدانید که تحقیقات بسیار زیادی در زمینه ورزش بدنسازی صورت گرفته و بی‌علت نیست که همه تیم‌ها یک مربی بدنساز نیز دارند! برطبق این مطالعات، حتی افراد علاقه‌‌مند به گلف هم می‌توانند از فواید ورزش بدنسازی بهره‌مند بشوند.

برطبق آزمایشات صورت گرفته، نیروی قدرت پرتابِ گلف‌بازها بعد از یک دوره کوتاه تمرین بدنسازی تا حد قابل توجهی افزایش یافته بود. دوچرخه‌سوارها نیز دیگر می‌توانستند مدت زمان طولانی‌تری بدون خستگی رکاب بزنند و اسکیت‌بازها هم احتمال آسیب‌دیدگی‌شان به حداقل رسیده بود.

این مطلب در تاریخ شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ ارسال شده است .
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .