بدنسازی و تجهیزات ورزشی

به این ۵ دلیل زنان باید تمرینات سینه بیشتری انجام دهند

عضلات سینه یکی از گروه های عضلانی با اندازه بزرگ در بدن به حساب می آید که بسیاری از زنان از ترس کوچکتر شدن سایز سینه هایشان، ترجیح می دهند زیاد روی این قسمت کار نکنند. این در حالی است که اگر وارد باشگاه در شیفت مردان شوید، میبینید که یکی از عضلات مورد توجه مردان در باشگاه، انجام تمرینات برای تقویت عضلات سینه ای است.
به نظر شما آیا نادیده گرفتن این عضله بزرگ در زنان کار درست و به جایی است؟ در این مقاله ابتدا آناتومی عضلات سینه ای بانوان را برررسی نموده و پس از آن نآنشما را با دلایل موجه متقاعد خواهیم نمود.
 آناتومی عضلات سینه ای
ابتدا بهتر است به صورت مختصر با عضلات سینه یا همان (Pectoral muscles) آشنا شویم. عضلات سینه به طورکلی از دو عضله:
1.    ماهیچه سینه ای بزرگ (Pectoralis major)
2.    ماهیچه ای سینه کوچک (Pectoralis minor)
تشکیل شده است که ما به صورت خلاصه به مجموع این عضلات، عضله سینه ای (Pecs) می گوییم. برای درک بهتر، مردهایی که با سینه های برجسته و شبیه کینگ کونگ می بینید، روی عضله سینه ای بزرگ خود بیشتر کار کرده اند. البته نگران نباشید این عضلات در بین زنان و مردان کاملاً مشترک است.
اما اگر داخل آیینه نگاه کنید متوجه تفاوت آناتومی زنان و مردان خواهید شد. عضلات سینه ای بزرگ زنان با بافت برجسته چربی پوشانده شده که وظیفه شان فقط مختص زمان بارداری است و هیچ نقشی در تمرینات ورزشی شما ندارند!
عضله بعدی یا همان عضله سینه ای کوچک، تاحدی نقش بالا کشندگی عضلات سینه را داشته و درگیر کردن این عضله می تواند تا حد زیادی برای زنان مفید و مثمر ثمر باشد.
 تأثیر تمرینات سینه روی فرم بدنی زنان
فرم و پاسچر بدنی بیشتر خانم ها چندان مناسب نبوده و گودی کمر، قوز کمر و بسیاری موارد دیگر در زنان مشاهده می شود. جالب اینجاست که بیشتر این مشکلات با کارکردن روی عضلات سینه ای به راحتی قابل برطرف شدن است!
یعنی همین عضلات سینه ای که خانم ها از کارکردن روی آن گریزان اند، می تواند نجات بخش آنها بوده و به کلی فرم بدنی آنها را بهبود بخشد. برای بهبود فرم بدنی تان هفته ای حداقل یکبار روی عضلات سینه ای خود کار کرده و حرکات داخل برنامه ورزشی تان را حرفه ای تر کنید.
 تأثیر عضلات سینه روی تنفس بهتر
با تغییر فرم بدنی تان، قطعاً نفس کشیدن هم برایتان راحت تر خواهد بود. زمانی که همیشه قوز کنید و بد بایستید، دیافراگم در حالت جمع قرار گرفته و قطعاً نمی توانید تنفس کامل انجام دهید.
بعد از یک ماه تقویت عضلات سینه ای و بهبود فرم بدن، بدون شک شاهد نفس های عمیق تری خواهید بود که برای سلامتی تان نیز خوب است.
 تأثیر تمرینات سینه روی بالا کشیدن سینه ها
زنان بسیاری از وضعیت و فرم سینه های خود راضی نبوده و با بالا رفتن سن شاهد افتادگی سینه هایشان هستند. این در حالی است که از ترس کوچک تر شدن سایز سینه هایشان به کلی تمرینات سینه ای را کنار گذاشته اند.
اینکار اشتباه و ظلم بزرگی در حق خودتان است. تمرینات درگیر کننده عضلات سینه می تواند از افتادگی جلوگیری کرده و به بالا کشیدن سینه هایتان تاحد زیادی کمک کند.
 تأثیر تمرینات سینه روی سفت تر شدن سینه ها
با انجام ورزش و حرکات مخصوص عضلات سینه، بدون شک عضلات شما نسبت به قبل قوی و سفت تر شده و در نتیجه تأثیر مستقیمی روی جمع شدن سینه هایتان خواهند داشت.
اگر سینه های برجسته و خوش فرم می خواهید نباید از این دسته تمرینات غافل شوید. همچنین برای حفظ تعادل در عضلات بدن و جلوگیری از برهم خوردن تقارن و زیبایی تان هم که شده بهتر است کمی حرکت مخصوص عضلات سینه را چاشنی ورزش خود کنید. اگر بعد از خواندن این دلایل به این فکر افتاده اید که شاید خوب باشد که در کلاس بدنسازی ثبت نام کنید. مقاله  ۶ دلیل برای اینکه زنان ورزش بدنسازی را انتخاب کنند! کمک تان خواهد کرد.
 تأثیر تمرینات سینه روی قوی تر شدن شانه ها، بازوها و عضلات کمر
درگیر کردن عضلات سینه ای فقط روی همین عضلات تأثیر نخواهد داشت. به عنوان مثال اگر بخواهید حرکت فلای سینه انجام دهید باید از دستها و شانه هایتان نیز کمک بگیرید. همین باعث قوی تر شدن کلی عضلات بالاتنه و حفظ تعادل در اندامتان خواهد شد.
از طرف دیگر از افتادگی و شلی بازوها جلوگیری کرده و تاحد زیادی به خوش فرم شدنشان کمک خواهد کرد.
 

 

این مطلب در تاریخ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ارسال شده است .
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .